1965 yılında İstanbul'da doğdum. 1987 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği bölümünden "Bilgisayar Mühendisi" olarak mezun oldum. Askerlik hizmetimi bekleme sürecinde, Soyak Holding Göztepe Soyak siteleri şantiyesinde uzman olarak çalışma hayatına başladım. Askerlik hizmetimi özel Bilgi İşlem kurasıyla yerleştirildiğim Deniz Kuvvetleri Gölcük Bilgi İşlem Komutanlığı'da Bilgi İşlem subayı olarak tamamladım. Askerlik hizmeti sonrası, hayatımın büyük bir kısmını geçireceğim Bursa'da yaşamayı seçtim. 2013 yılında tekrardan İstanbul'a döndüm. Evliyim. 2000 doğumlu dünya ve insanlık güzeli bir kızım var. İlgi alanlarım arasında Volvo XC-70, BMW GS ailesi, doğa sporları, özellikle new age ve world fusion müzik dinlemek, kayak, fotoğraf çekmek, çiçekler, böcekler, bilimum işe yaramaz(!) şeyler vardır..
Ümit KARAÇİVİ
0 - 552 - 334 6114
umit.karacivi@outlook.com
Bilgisayar dünyasının Türkiye'de çok çok fazla tanınmadığı bir zamanda (1982 yılı), üniversiteye girdim. Hatta girdiğim bölüm 3. senesinde olduğundan dolayı oldukça yeniydi. Bu meslek nedir, ne değildir pek fazla bilemiyordum. Ama zaman içersinde yavaş yavaş anlamaya başladım. Dolayısı ile 1987 yılında mezun olduğumda Türkiye'deki sayısı oldukça az olan bir grubun içindeydim.
Ortaokul ve lise dönemimi bu okulda geçirdim. Özellikle lise döneminde en başarılı olduğum ders matematikti. Annesi ve babası yılların matematik öğretmeni olan biri için nasıl olmasın ki.... Ayrıca bu durumumun üniversiteye girişimde oldukça etkili olduğunu da söyleyebilirim.
* CoderDojo çocuklara ve gençlere kodlamanın nasıl birşey olduğunu çeşitli yollarla öğreten gönüllü bir sosyal harekettir. Ben de bu sosyal harekete çok memnunlukla katkıda bulunmaya, çocuklara ve gençlere birşeyler kazandırmaya, düşünüş yöntemlerini geliştirmeye çalışıyorum. Daha detaylı bilgiye CoderDojo Türkiye adresinden veya Facebook sayfasından ulaşabilirsiniz ...
* Program dahilinde İTÜ Mezunlar Derneği tarafından tarafıma atanan 2 adet aynı bölüm öğrencisine yönderlik çalışması...
* İhtiyaçlar doğrultusunda irili ufaklı çalışmalar, mesleki teknik çeviri çalışmaları, girişimcilik çalışmaları. Bu çalışmalar günümüzde de aynı hızla devam etmektedir...
* Firma iç bünyesinde kullanılan bazı sistemler için düzenleme çalışmaları...
* Şirketin vermiş olduğu ITIL (Information Technologies Infrastructure Library) eğitimlerinde kullanılan dokümantasyonlarının hazırlanmasında destek çalışmaları...
* Şirket iç veri tabanından gerekli verileri, bayi sistemine aktaran ve Windows Server 2008 üzerinde görev yapan servis uygulamasının geliştirilmesi
Bayilerden gelen Microsoft Excel ile hazırlanmış sipariş bilgilerinin sisteme aktarılmasını sağlayan web uygulamasının geliştirilmesi
* Bilgi işlem sistemlerinin kurulması, organizasyonu, iyileştirme çalışmaları,
* Yazılım envanter çalışmaları,
* Firmaya uygun yazılım çözümünün kurulum ve destek çalışmaları,
* Şirket web sitesinin geliştirilmesi,
* Eğitim ve destek çalışmaları,
* Firma tedarikçileri ile koordinasyon çalışmaları
* Pazarlama Grubu için Pazarlama Analizi Raporlama Sistemi (MARS) intranet uygulamasının geliştirilmesi,
* Üretim Maliyet Grubu için Masraf Merkezleri Maliyet Analiz Raporlama Sistemi (CERS) intranet uygulamasının geliştirilmesi,
* Şirket bünyesindeki toplantı odaları organizasyonu için Toplantı Odaları Rezervasyon Sistemi (TORES) intranet uygulamasının geliştirilmesi,
* Şirket bünyesinde kullanılmakta olan SAP/R3 uygulamasına destek olması açısından çeşitli intranet planlama çözümlerinin geliştirilmesi
* Otomotiv yan sanayinde hizmet veren firma bünyesinde kullanılmak üzere, ambar sistemleri destek çalışmaları...
* Geliştirilme aşamasında, Belsis.Net e-kent bilgi sistemi yazılımında geliştirme ve destek çalışmaları...
* Firma bünyesinde kullanılmak üzere, Satın Alma Analiz (SAAN) yazılımının geliştirilmesi ve destek çalışmaları...
* Oyak-Renault yan sanayisi olan firma bünyesinde kullanılmak üzere, firmaya özel üretim planlama sisteminin geliştirme ve destek çalışmaları (Yapılan uygulama KOSGEB ve TEYDEB desteği almıştır)
* IBM S36 / AS400 sistemleri üzerinde COBOL ile yazılım geliştirme çalışmaları,
* Mikro-bilgisayar ortamına geçiş projesinin gerçekleştirilmesi, ihtiyaçların belirlenmesi ve gerekli materyallerin sağlanması, kullanıcı eğitimlerinin planlanması ve koordinasyonu, sistemin yürütülmesi çalışmaları
* Tüm firma genelinde Lotus Notes geçiş projesinin gerçekleştirilmesi,
* Ana sistem-mikro sistemler arası bağlaşım çalışmaları gerçekleştirilmesi,
* Teknik destek ve yazılım destek ekiplerinin yönetimi
* Koç Burroughs sistemleri üzerinde görevler dahilinde çeşitli uygulama geliştirme çalışmaları
* Şantiye bilgi sistemleri üzerinde çeşitli uygulama geliştirme çalışmaları.
Bunca yıllık iş ve özel hayatımda birçok konu ile haşır-neşir oldum. Ve bir de baktım ki yazılım geliştirme ile uğraşırken bunun dışındaki bir çok konuyla da çok farkında olmadan ilgilenmişim. Uzman olmasam bile ne nasıl yapılır, nerden yapılır, bunu yapmak için nereye bakmak lazım gibi birçok konuda fikir sahibi olmuşum....
IBM S36/AS400 sistemleri üzerinde çeşitli programlama çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Ayrıca Oyak-Renault bünyesindeki bir proje kapsamında firmanın PC ortamına geçmesi ve gerekli tüm organizasyonun gerçekleştirimesi çalışmalarını yaptım.
Birçok ulusal ve uluslararası şirketin de aralarında olduğu şirketler için üretim planlama yazılımlarından tutun da şirket iç ağlarında çalışacak olan maliyet analizi, satın alma analizi, masraf merkezleri analizi, toplantı odaları rezervasyon sistemi, belediye bilgi sistemleri, bayi veri akış entegrasyonları gibi konularda gerektiğinde bir gruba dahil olunarak çeşitli yazılım projeleri geliştirilmiştir.
Farklı sektörlerde yer alan bazı firmalar için "firma internet sitesi" çalışmaları gerçekleştirilmiştir ve devam etmektedir.
Özellikle son yılların gözde konulardan biri olan "Girişimcilik Ekosistemi" üzerinde inceleme ve araştırmalar yaptım ve hala yapmaya devam ediyorum. Önümüzdeki günlerde bazı startup projelerini yayınlamak için ayrıca çalışmalarım sürmektedir.
Firma genelinde bilgi paylaşım sistemi, personel devam kontrol sistemi, bayileri ile arasında olan veri değişimlerinin ana sistemle entegrasyonu gibi çalışmalar gerçekleştrilmiştir.
Firma bünyesinde IT organizasyonunun tekrardan ele alınması, dış dünya ile haberleşme imkanının sağlanması, firmaya uygun iş sisteminin kurulması ve organizasyonu çalışmaları yapılmıştır.
Uzunca bir süredir bu konu hakkında inceleme ve araştırmalar yapmaktayım. Özellikle internet girişimleri üzerinde yoğunlaştım. Kendi girişimlerimlerimi geliştirme çalışmaları yapmaktayım. Benim gibi bu konuyla ilgilenen ve birşeyler yaratmak isteyen diğer girişimcilerle de bir arada olmak isterim.
Bir İTÜ mezunu olarak, üniversitemin böyle bir çalışma yapacağını duyduğumda hiç düşünmeden gönüllü olarak programa dahil oldum. Şu an 2016-17 yılı için benimle aynı bölümden olan 2 tane öğrenci arkadaşım var.
"İnternet ekosistemi" içersinde, tüm zorluğuyla, olumsuz belki bazı durumlarıyla bile olsa yakında bu konu hakkında kendi girişimlerimle bu "mecra"ya katılmayı hedefliyorum.
Şu ana kadarki edindiğim tecrübelerimi, bir şekilde uygun bir zamanda yeni yetişenlere aktarabilmek hedeflerimden biri
Bu işten çok zevk alacağımı ve yeni yetişen gençlere birşeyler katacağımı düşünüyorum. Dolayısı ile bu konuyu da hedeflerim arasına koydum.
Bunca yıllık çalışma hayatımda, uzmanlaşmayı seçmiş olduğum konular üzerinde daha iyi olmak hedeflerden biri sadece.
Bilmediğim konularda kendimi geliştirme hedefim hep bulunmaktadır ve gün geçtikçe artarak devam etmektedir.
Ne zaman olur nasıl olur tam bilmiyorum ama, yıllar sonra öğrencilik fena olmaz diye düşünüyorum.
Arada hep bazı organizasyonlar hakkında duyurular gelir. Bunlardan birine uygun bir zamanda katılmayı çok isterim.
Oldukça meraklı olduğum bir konudur. Bu konuda da bilgilerimi artırmak isterim.
Hayatımın en değerli varlığı, herşeyim olan biricik dünya ve insan tatlısı kızım için herşeyiyle iyi bir gelecek hazırlamak en büyük hedefim.
Ben iyi olmalıyım ki, sevdiklerime çok daha fazla destek olabileyim. Her zaman yanlarında olabileyim.
Yaklaşık olarak 14 yıldır oldukça iyi geçindiğim, yolumuzun hep birlikte gittiği sevgili MS'im ile Allah izin verirse artık yollarımızın ayrılması gerektiğini düşünüyorum. Bunun için gereken şeyleri hayata geçirmeyi planlamaktayım.
Gezmeyi, keşfetmeyi, gittiğim yerlerle ilgili notlar tutmayı oldum olası çok severim. Yine uygun bir zaman diliminde gerçekleştirmek için hedef defterine yazılan bir konudur.
Nedendir bilinmez, oraları beni çok çekiyor. Ölmeden önce gerçekleştirmem gereken hedeflerim arasında.
Yıllar önce yapmış olduğum bu olayın tadı damağımda kalmıştı. Tekrardan anıları "yad" etmek hiç fena olmaz.
Yine nerden geldi hedeflerim arasına bilinmez ama yapmak istiyorum. O yüzden hedef defterimde yerini aldı.
Neresi olsa gider türünden bu araç ile bazı şeyler niye gerçekleştirilmesin. Hedef defterinde yerini aldı o da.
Girişim dünyası ile ilgisi olanlar mutlaka tanır. Bu kişiyle tanışmak hedeflerim arasında. Ayrıca bir de Richard BRANSON var. Ama o daha sonra.
Oldum olası kaliteli, doyurucu müzik dinleten cihazlara merakım vardır. Kullanmışlığım da bulunmaktadır. Yenilemenin zamanı geliyor gibi yavaş yavaş sanki.
Bunca hedefin arasında belki en garip olanı bu. Öğrenmem, dikkat etmem gereken çok şey var. Ama zamanı geldiğinde neden olmasın.
Fotoğraf çekmek beni beyinsel olarak çok rahatlatan bir olay. Özellikle manzara ve doğa fotoğrafları çekmeyi severim. Diğer taraftan anlık yakalanan kareler de çok ilgimi çeker.
Ben kendimi iyi bir dinleyici olarak tanımlıyorum. Özellikle new age ve world fusion müzik dinlerim. Yıllar önce yakın bir arkadaşımın - kendisi aynı zamanda dostum ve kardeşim de olur - uyarısı ile yeni aldığım çoklu, bir düğmeye basışla yemek yapmak hariç her işi otomatik yapan cihazımı hemen elden çıkarıp, her birimin en iyi markasını alarak tamamen manuel olarak kontrol edilen ama çok kaliteli cihazlara geçiş yaptım. İyi ki de yapmışım. Dinlemenin zevkine o zaman vardım.
Bana gezmek, seyahat ve keşif deyin. Oldukça çok hoşuma gider yeni yerler, yeni insanlar, yeni keşifler ...
Zamanında kimin aklına geldiyse elleri dert görmesin. Bu kadar güzel bir şey mi olur. Syrah gözdemdir.
İşte bir diğer hobim. O kadar çok severim ki zamanında bir arkadaşımla, 3 gün süreyle sadece kısa uyumalarla yaptığımız bir karşılaşmamız bile vardı. Sonuç beraberlikle bitmişti. Oynayanları seyretmesini severim. Son zamanlarda pek oynayamıyorum..
Genelde sabır isteyen, düşünüp oynayacağın tür oyunlar ilgimi çeker. Bir de efsanevi Lara Croft..
Olmazsa olmazlarımdan biri. Özellikle filtre kahve ve bazı içtin mi insanı açan ve gümbürdeten türler.
Aşağıdaki formu doldurarak bana ulaşabilirsiniz....